İçeriğe Atla Menüye Atla
logo
SU-YAPI Mühendislik ve Müşavirlik A.Ş

İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi (Avrasya Tüneli)

İstanbul

İdare Yapı Merkezi İnşaat Sanayi A.Ş. ve
SK Engineering & Construction Co. Ltd.
Adi Ortaklığı İşletmesi (YMSK JV)
İş Ortağı -
Finansman Avrupa Yatırım Bankası, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası,
Kore Eximbank, Sumitomo Mitsui Banking Corporation,
Standard Chartered Bank, Mizuho Bank
Hizmetlerin Süresi 2013 – 2014
Projenin Kısa Açıklaması :

T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Alt Yapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (İdare) tarafından inşa edilen ve Avrupa Yatırım Bankası, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası, Kore Eximbank, Sumitomo Mitsui Banking Corporation, Standard Chartered Bank, Mizuho Bank tarafından finanse edilen, 14600 metre uzunluğundaki İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi “KISIM-2 Boğaz Geçişi” (Mühendislik, Tedarik, Yapım/EPC) Sözleşmesi için İşveren Parsons Brinckerhoff Mühendislik A.Ş.’ne, Avrupa Kısmı Kazı-İksa ve Yapı kat’i tasarım ve uygulama projesi hizmetleri verilmiştir. Yüklenici temsilcisi Bağımsız Denetleme Mühendisi HNTB (ABD) firmasıdır.

Hizmetlerin Kapsamı :

Proje hizmetleri kapsamında, kazı-iksa ve yapısal kat’i ile uygulama projeleri, YMSK JV sorumluluğunda inşa edilmekte olan yapılar için hazırlanmıştır.

KAZI-İKSA PROJELERİ

  • Avrupa Geçiş Yapısı ve Havalandırma Binası: Alan 2300m2 , uzunluk 70m, derinlik 35m
  • Avrupa Yakası Aç-Kapa Tüneller (Doğu-Batı Hattı): Alan 9000m2 , uzunluk 385m, derinlik 25m
  • Avrupa Yakası U Kesitler (Doğu-Batı Hattı): Alan 4000m2 , uzunluk 140+120m, derinlik 12m
  • Trafo Binası: Alan 1900m2 , uzunluk 45m, derinlik 14m

Kazı-İksa sistemleri, kalınlıkları 1.5m ile 0.6m arası değişen Diyafram Duvarlardan oluşmaktadır. Diyafram Duvarlar 5 ile 8m mesafede betonarme-çelik iksa ve kuşak kirişleri ile mesnetlenmişlerdir. 6m yükseklikten sonra iksa için konsol Diyafram Duvarlar kullanılmıştır. Kazı-İksa projelerindeki iş kalemleri aşağıda özetlenmiştir;

  • Zemin iyileştirmesi tasarımları ve oturma konturları.
  • Sıvılaşma analizleri,
  • İnşaat aşamaları çözümleri,
  • Su uzaklaştırma sistem tasarımı,
  • Geoteknik enstrumentasyon,
  • Kazık yükleme ve ankraj testleri için öneriler,
  • Donatı detayları,
  • Teknik Şartnameler,
  • Metrajlar,

YAPISAL TASARIM PROJELERİ

  • Avrupa Geçiş Yapısı ve Havalandırma Binası: Alan 4200 m2, uzunluk 70 m, derinlik 30 m
  • Avrupa Yakası Aç-Kapa Tüneller (Doğu-Batı Hattı): Alan 18000 m2, uzunluk 385 m, derinlik 25m
  • Avrupa Yakası U Kesitler (Doğu-Batı Hattı): Alan 4000 m2, uzunluk 140+120m, derinlik 9m
  • Trafo Binası: Alan 2050 m2 , uzunluk 43 m, derinlik 14 m
  • TBM Tüneli İç Yapı Elemanları Yapısal Tasarımı (sadece detay proje): Uzunluk 3400 m, çap 13.8m, çift tabliyeli
  • İstinat Duvarları (Doğu-Batı Hattı): Uzunluk 100+115m, yükseklik 4m
  • Tsunami Duvarları: Uzunluk 140 m, yükseklik 4m

Yapılar gömülü olduklarından ötürü deprem hesabında “yapı-zemin etkileşimi” analiz yöntemi kullanılmıştır. Yapı elemanları yüksek kaliteli beton ve çelik sınıfından oluşmaktadır (C40/S420 ve S500). Yapı elemanları tasarım ömürleri 100 yıldır. Yapısal tasarım projelerinde yapılan ana iş kalemleri aşağıda özetlenmiştir;

  • Yapı-Zemin etkileşimi analizleri,
  • 3D modeller ile yapısal tasarım,
  • İnşaat aşamaları çözümleri,
  • Su yalıtım detayları,
  • Donatı detayları,
  • Teknik Şartnameler,
  • Metrajlar,
  • Stabilite tahkikleri.