İçeriğe Atla Menüye Atla
logo
SU-YAPI Mühendislik ve Müşavirlik A.Ş

MARMARAY - Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi Tünel ve İstasyonlar İnşaatı BC-1 Tasarım Hizmetleri

İstanbul - #vitrin#

İdare Taisei Corporation (Japonya)
Gama Endüstri Tes. İmalat ve Montaj A.Ş.
Nurol İnşaat ve Ticaret A.Ş.
Ortak Girişimi
İş Ortağı -
Finansman JBIC (Japonya)
Hizmetlerin Süresi 2004 – 2012
Projenin Kısa Açıklaması :

Proje, Avrupa yakasında bulunan Halkalı ile Asya yakasında bulunan Gebze ilçelerini kesintisiz, modern ve yüksek kapasiteli bir banliyö demiryolu sisteminin iyileştirilmesine dayanmaktadır.

İstanbul Boğazı’nın her iki yakasındaki demiryolu hatları, İstanbul Boğazı’nın altından geçecek olan bir demiryolu tünel bağlantısı ile birbirine bağlanacaktır. Hat, Yedikule’de yeraltına girecek, yeni yeraltı istasyonları olan Yenikapı ve Sirkeci boyunca ilerleyecek, İstanbul Boğazı’nın altından geçecek ve diğer bir yeni yeraltı istasyonu olan Üsküdar’a bağlanacak ve Ayrılıkçeşme’de tekrar yüzeye çıkacaktır.

Proje, şu anda dünyadaki en büyük ulaşım altyapı projelerinden birisidir. İyileştirilmiş ve yeni demiryolu sisteminin tamamı, yaklaşık 76 km uzunluğundadır.

Hizmetlerin Kapsamı :

BC1 Sözleşmesi, Kazlıçeşme İstasyonundan başlayarak, Ayrılıkçeşme kavşağından sonra son bulan, toplam 13.6 km’lik kısmı kapsar. Üzerinde çalışılan yapılar ve hizmetlerin kapsamı aşağıda verilmiştir;

Yapısal Projeler (Statik-Betonarme)

1-    Yaklaşık 660 m uzunluğundaki bir kesimi teşkil eden aç-kapa tünel, U-kesit ve istinat duvarlı yüzey hatları,

2-    Yedikule ve Ayrılıkçeşme Çelik Demiryolu Köprüleri 28 m ve 19 m açıklıklı

3-    Yedikule Karayolu Üst Geçit Köprüsü 22 m açıklıklı ve öngermeli prekast kirişli

4-    Kazlıçeşme Yerüstü (Yüzey) İstasyonu 75 m boyunda ve 4.350 m2 alana sahip,

5-    Yeraltı İstasyonları (Toplam 100.000 m2)

5.1    İstanbul Boğazı kıyısında 275 m boyunda ve 30 metre derinlikte Üsküdar İstasyonu

5.2    Tarihi Yarımada’da Sirkeci İstasyonu (Giriş yapıları ile havalandırma bacaları)

-      60 m derinliğinde, 22m çapında Doğu ve Batı Havalandırma Şaftları

-      30 m derinliğinde ve 8.3 m çapında Kaçış şaftı

-      30 m derinliğinde Güney Giriş Yapısı

-      32 m derinliğinde Kuzey Giriş Yapısı

5.3    245 m boyunda ve 24 m derinliğinde Yenikapı Tüp İstasyonu

5.4    300 m boyunda ve 20 m derinliğinde Yenikapı TCDD İstasyonu (Proje kapsamından çıkartıldı)

6-    Havalandırma Binaları (Toplam 25.000 m2)

6.1    90 m boyunda ve 14 m derinliğinde Yedikule Havalandırma Binası

6.2    135 m boyunda ve 20 m derinliğinde Yenikapı Havalandırma Binası

6.3    80 m boyunda ve 20 m derinliğinde Ayrılıkçeşme Havalandırma Binası

7-    Ayrılıkçeşme bölgesinde 9 açıklıklı 288 m uzunluğunda ön-germeli prekast kirişler ile teşkil edilmiş viyadük ve kavşak düzenlemesine ait Kesin projelerin hazırlanması.

Kazı-Destek (İksa) Projeleri

Perde, diyafram ve kazıklı duvar olarak teşkil edilmiş 75.000 m2 den fazla alana sahip kazı ve iksa sistemi tasarımı. Derinlikleri 10 ila 32 metre arasında değişmekte olan kazı çukurları yüksek ve tarihi binalar, önemli alt yapı tesisleri ile mevcut kara ve demir yolu trafiğine komşu lokasyonlarda açılmıştır.

Drenaj, Atık Su ve İçme Suyu Projeleri

Yukarıdaki yapılara ait:

  • Ø200 - Ø700 mm çapında, 3.670 m uzunluğunda cazibeli ve basınçlı boru hattı ve 1.670 m açık yağmur suyu hattı,
  • Ø200 -  Ø300 mm çapında, 475 m uzunluğunda pissu hattı ve 2.800 mm çaplı hat aktarımı,
  • Ø100 - Ø125 mm çapında, 520 m uzunluğunda içme suyu hattı tasarımı ve şehir şebekesi bağlantıları ve mekanik işler koordinasyon çalışmaları.